24 marca 2014 roku odbyła się V sesja Rady Gminy Ruda-Huta, którą z racji obecności dyrektora Wydziału Infrastruktury Starostwa Powiatowego w Chełmie Ireneusza Krasowskiego, zdominował temat dróg powiatowych. Radni szczególną uwagę zwrócili na potrzebę remontu i modernizacji drogi powiatowej Chełm - Rudka, która zgodnie z raportami policji zaliczana jest do najbardziej niebezpiecznych dróg w powiecie chełmskim.
Dyrektor Krasowski usłyszał także wiele pytań dotyczących między innymi: remontów dróg powiatowych (Karolinów- Hniszów-Kolonia i Gotówka- Srebrzyszcze), budowy chodnika na odcinku od szkoły do stadionu w Rudzie-Hucie, odkrzaczania poboczy, wymiany i uzupełnienia znaków drogowych, remontu i wymiany przepustów na drodze w Rudzie-Opalin. Poruszono także temat ścieżki rowerowej, która ma przebiegać przez teren gminy.
Radni podjęli uchwały dotyczące: zmian w budżecie gminy na 2015 rok, likwidacji Liceum Ogólnokształcącego w Rudzie-Hucie, zbycia i nieodpłatnego nabycia nieruchomości. Rada Gminy wykonując ustawowe zadanie ustaliła także sposób sprawienia pogrzebu, gdyż w myśl. art. 17 ust. 1 pkt 15 ustawy o pomocy społecznej do zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym należy sprawianie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym.
Wójt Kazimierz Smal podziękował sołtysom sołectw: Rudka i Ruda-Opalin za przeprowadzenie akcji sprzątania śmieci na terenie swoich sołectw.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Urząd Gminy Ruda-Huta w celu otrzymywanie newslettera.
zdalna Szkoła i zdalna Szkoła+
Zakup i montaż pomp ciepła szansą zwiększenia wykorzystania energii przyjaznej środowisku
w Gminie Ruda-Huta
Platforma internetowa o odnawialnych źródłach energii w gm. Ruda-Huta
Opracowanie projektu rozbudowy kanalizacji sanitarnej w gminie Ruda-Huta
Tożsamość kulturowa lokalnych społeczności pogranicza ukraińsko-polskiego
Od 2023 roku podatki należy wpłacać na indywidualne rachunki podane w decyzjach wymiarowych.
Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nr konta: 23 8192 0002 2002 0020 0035 0017 (w tytule należy wpisać nazwę opłaty, imię i nazwisko osoby, która złożyła deklarację oraz adres nieruchomości)
Opłaty skarbowe nr konta: 59 8192 0002 2001 0020 0035 0001